Lähtökuopissa

Näin sitä vaihtui nopeahko jenkkivene, hieman hidaskulkuisempaan ja aavistuksen suurempaan puuveneeseen.

Suuri haave täyttyi viimein eilen, kun kaupat puuveneestä syntyi koeajon jälkeen. Minulla on ollut veneitä vuodesta 2005 lähtien, tosin kaikki liukuvia ja melko tehokkaita Atlantin toisella puolella syntynsä saaneita, poislukien yksi Yamarin, joka oli hieman impulsiivinen ostos.

Olen haaveillut uppoumarunkoisesta veneestä jo vuosia. Nyt oli oikea hetki sellaisen hankinnalle ja tässä blogissa tulen käsittelemään veneen kunnostusta ja ehkäpä myöskin sillä tehtäviä reissuja jonkin verran.

Tietoa ja taitoa tällainen projekti vaatii jo melkoisesti, mutta työ tekijäänsä opettaa, eikä kysyvä tieltä eksy. Onneksi samaan perheeseen on valikoitunut henkilöt, joilla pysyy työkalut käsissä, on näkemystä suunnitteluun ja vieläpä verhoilutyötkin onnistuvat omassa verstaassa. Eiköhän näillä eväillä päästä hyivnkin alkuun.

Kuvia pyrin käyttämään tässä paljon ja kommentointi sekä neuvot ja ohjeet ovat täysin sallittuja ja siis jopa toivottuja, toivottavasti saan teksteistä mielenkiintoisia paketteja aikaiseksi.

Eipä tässä muuta, kuin startataan neidin uusi elämä.


Taustatietoa:

Veneen on veistänyt Reposen veneveistämö Piikkiössä 1972
Vene on malliltaan melko perinteinen, pituutta 10,3m ja leveyttä n.3m
Moottorina puksuttaa Bedfordin 6-sylinterinen ja 66hp diesel

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ensimmäinen testiajo

Telakointi

Iltahommia